خبرهایی از کردستان

دسترسی سریع

براي صحبت با مدیر سایت
!کليک کنيد
قوانين نويسندگي در سایت ما
!کليک کنيد
کمک مالي و نقدي جهت بهبود سايت
!کليک کنيد
حمایت بنری از سایت
!کليک کنيد
براي پرسيدن سوالات خود با اين شماره تماس بگيريد: (----------------)
تبليغات ...

برای سفارش تبلیغات کلیک کنیدبرای سفارش تبلیغات کلیک کنید
نویسنده : | بازدید : 199


معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان از برگزاری دوره آموزشی 48 ساعته با عنوان «تولید محتوای الکترونیکی و آموزش آنلاین» ویژه فرهنگیان استان خبر داد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، طالب محمدی با اعلام این خبر گفت: دوره آموزشی تولید محتوای الکترونیکی با کد 92002414  به مدت 48 ساعت « تحت وب» و به صورت جلسات چند رسانه ای تعاملی برای همکاران شاغل در رشته های شغلی« آموزگاری، دبیری، هنر آموزی، مشاوره تحصیلی، مدیریت واحد آموزشی و همکاران حق التدریس آزاد و حق التدریس مدارس غیردولتی» برگزار می گردد.

وی ادامه داد: باتوجه به وضعیت موجود و شیوع بیماری کرونا و مجازی شدن بخش عمده ای از آموزش، لزوم تهیه محتوای الکترونیکی برای آموزش دانش آموزان در تمام پایه ها و دوره های تحصیلی ضروری است و همکاران شاغل به تدریس و عوامل اجرایی مدارس( مدیر و معاونین) لازم است مهارت تهیه و تولید محتوای الکترونیکی را آموزش ببینند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی ونیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان تاکید کرد: همکاران عزیر می توانند برای ثبت نام در دوره به آدرس اینترنتی saminyad.ir/kurd مراجعه و ثبت نام نمایند.

محمدی با بیان اینکه هزینه شرکت در این دوره آموزشی 379 هزار و 200 ریال است؛ گفت: همکاران هنگام ثبت نام باید به صورت الکترونیکی این مبلغ را پرداخت نمایند.

 این مقام مسئول زمان ثبت نام و شرکت در دوره و طی مراحل مربوطه را از 18 مرداد ماه جاری لغایت 28 مردادماه عنوان کرد و گفت: کابر گرامی باتوجه به تاریخ های ذکر شده در جلسات آموزشی در بازه زمانی شروع تا پایان دوره در زمان دلخواه وارد مرحله دوره شده و روال آموزشی خود را طی می نماید.

وی خاطرنشان کرد: محتوای دوره در سامانه مذکور جهت مطالعه بارگذاری شده و همکاران محترم می توانند با مراجعه به راهنمای استفاده از سامانه از قسمت داشبورد فراگیر روش ثبت نام، پرداخت الکترونیکی، مراحل و جلسات آموزشی و نحوه ارزشیابی و... را مشاهده و مطالعه نمایند.

محمدی ادامه داد: همکاران محترم برای کسب نمره قبولی باید به ترتیب مراحل آزمون اولیه، مطالعه، تثبیت یادگیری و آزمون نهایی را در سامانه طی نمایند . جمع نمراتی که از طی مراحل می توانند کسب نمایند 100 امتیاز می باشد و برای قبولی در دوره باید حداقل 60 امتیاز را کسب کنند.

وی در پایان یادآور شد: امکان صدور گواهی نامه برای همکارانی که در سال جاری بیش از 200 ساعت وره را گذرانده اند وجو ندارد و همچنین همکارانی که قبلا این دوره را گذرانده اند گواهی نامه صادر نخواهد شد.

منبع: پورتال آموزش و پرورش کردستان
http://medu.ir/fa/news/item/1242947/%d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%af%d9%88%d8%b1%d9%87-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4%db%8c-%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%85%d8%ad%d8%aa%d9%88%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa?ocode=90580000
برچسب‌ها : تحت وب,برگزاری,آموزشی,تولید,محتوای,الکترونیکی,آموزش,آنلاین,

28 مرداد 1399 - 1:33
نویسنده : | بازدید : 188

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان در دومین نشست ستاد نظارت بر ثبت نام استان با بیان اینکه ثبت نام پایه های ورودی صرفا به صورت حضوری انجام می شود؛ بر ثبت نام به موقع دانش آموزان تاکید کرد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، صدیقه عبداللهی روز گذشته در دومین نشست ستاد استانی نظارت بر ثبت نام دانش آموزان با تاکید بر اینکه نباید هیچ دانش آموز تارک و بازمانده از تحصیل داشته باشیم؛ گفت: این نشست به منظور اتخاذ تدابیر لازم جهت انجام ثبت نام به موقع دانش آموزان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه روند ثبت نام در پایه های ورودی نیاز به پیگیری و تلاش بیشتر دارد؛ تصریح کرد: در چند روز باقی مانده تا آغاز سال تحصیلی جدید باید تلاش کنیم ثبت نام دانش آموزان پایه های ورودی را به 100 درصد برساینم.

عبداللهی در ادامه به بیان گزارش آماری از میزان ثبت نام دانش آموزان پایه های ورودی پرداخت و گفت: تا پایان روز سه شنبه 14 مردادماه، ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی 92/24 درصد، پایه هفتم دوره اول متوسطه 70/13 درصد و پایه دهم دوره دوم متوسطه 28/12 درصد می باشد.

معاون آموزش ابتدایی استان انجام فرایند هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه دهم را یکی از دلایل کاهش میزان ثبت نام دانش آموزان در این پایه عنوان کرد و گفت: روسای ادارات دوره اول و دوم ابتدایی و متوسطه باید به جد پیگیر وضعیت ثبت نام پایه های ورودی بوده و به صورت مستمر گزارش وضعیت ثبت نام را از طریق شهرستان ها و مناطق پیگیری نمایند.

وی دریافت هرگونه وجه به جز هزینه کتاب های درسی و بیمه دانش آموزی در هنگام ثبت نام را غیرقانونی دانست و تاکید کرد: مدیران مدارس باید براساس ضوابط و قوانین عمل کرده و از اخذ هرگونه وجهی در هنگام ثبت نام با عناوین کمک های مردمی و.. پرهیز نمایند.

این مقام مسئول نظارت بر ثبت نام مدارس در نواحی یک و دو سنندج را مورد تاکید قرارداد و از همه اعضای ستاد استانی خواست نظارت ها را جدی گرفته و با حضور در مدارس، با قاطعیت روند ثبت نام را پایش و مورد بررسی قرار دهند.

معاون آموزش ابتدایی هم چنین به نحوه ثبت نام دانش آموزان میان پایه نیز اشاره کرد و گفت: ثبت نام دانش آموزان پایه های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم و هم چنین یازدهم و دوزادهم به صورت غیر حضوری ( بدون حضور والدین ) توسط مدیران مدارس انجام می شود .

وی در پایان ضمن تقدیر از زحمات مدیران مدارس بر رعایت اصل تکریم ارباب رجوع توسط ستاد ثبت نام مدارس و تسریع در ثبت نام دانش آموزان در سامانه دانش آموزی سناد تاکید کرد.


http://medu.ir/fa/news/item/1242815/%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d9%85-%d8%a8%d9%87-%d9%85%d9%88%d9%82%d8%b9-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%a7%d9%86-%d9%be%d8%a7%db%8c%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%88%d8%b1%d9%88?ocode=90580000


برچسب‌ها : ثبت نام,دانش آموزان,

27 مرداد 1399 - 1:33
نویسنده : | بازدید : 213

با حضور معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان، دومین نشست ستاد نظارت بر ثبت نام استان برگزار و آخرین وضعیت ثبت نام دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفت.  

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، دومین نشست ستاد نظارت بر ثبت نام دانش آموزان با حضور معاون آموزش ابتدایی استان و اعضای ستاد استانی با هدف تحلیل نتایج بازدید مدارس در سامانه نظارت و بازرسی، تحلیل موارد مندرج در پنل های «گزارشات مردمی و نظارت همگانی بر فرایند ثبت نام» و بررسی چاش ها و مسائل پیش رو در موضوع ثبت نام دانش آموزان در سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد.

عبدالهی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان در این نشست با تاکید بر اینکه نباید هیچ دانش آموز تارک و بازمانده از تحصیل داشته باشیم؛ گفت: این نشست به منظور اتخاذ تدابیر لازم جهت انجام ثبت نام به موقع دانش آموزان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه روند ثبت نام در پایه های ورودی نیاز به پیگیری و تلاش بیشتر دارد؛ تصریح کرد: در چند روز باقی مانده تا آغاز سال تحصیلی جدید باید تلاش کنیم ثبت نام دانش آموزان پایه های ورودی را به 100 درصد برساینم.

کامیل محمدی سرپرست اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان نیز در این نشست به بیان گزارشی از اهم اقدامات ستاد نظارت بر ثبت نام استان و تشریح نتایج حاصله از فرم 10491 ویژه مدارس در سامانه نظارت و بازرسی و همچنین تحلیل موارد مندرج در پنل های « گزارشات مردمی » و « نظارت همگانی بر فرایند ثبت نام» پرداخت .

وی با بیان اینکه در زمینه ثبت نام اطلاع رسانی کامل به اولیا و دانش آموزان صورت گرفته است، انجام مصاحبه  مدیرکل و معاونین در خصوص ثبت نام با صداوسیمای مرکز استان، ارسال تراکت های ثبت نام، بهره گیری از سامانه های استانی و .. را از اهم اقدامات در راستای اطلاع رسانی برشمرد.

محمدی از آمادگی سامانه پاسخگویی به شکایات و دبیرخانه استانی ستاد نظارت به منظور بررسی و رسیدگی به شکایات، نظرات و سوالات مراجعین محترم خبر داد و گفت: هرگونه گزارش و شکایات ارسالی قابل پیگیری خواهد بود.

وی در ادامه به آسیب های جدی در موضوع ثبت نام دانش آموزان اشاره کرد و عملکرد ستاد نظارت بر ثبت نام شهرستان ها و مناطق را مطلوب ارزیابی کرد .

همچنین مجتبی سرگزی کارشناس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات استان نیر در ادامه به بیان گزارش تحلیلی از فرم خود اظهاری مدیران مدارس در خصوص ثبت نام دانش آموزان پرداخت و با بیان اینکه در مدت 10 روزحدود دو هزار و 329 مدرسه یعنی  حدود 77 درصد از مدیران مدارس این فرم خود ارزیابی را تکمیل کرده اند؛ گزارشی از بازخورد این فرم ها را ارائه کرد.

هم چنین در ادامه این نشست اعضای ستاد نظارت به بیان دیدگاه ها و نظرات خود را در خصوص نحوه نظارت بر ثبت نام دانش آموزان، فرایند هدایت تحصیلی و انتخاب رشته دانش آموزان پرداختند و پیرامون موضوع ثبت نام و نظارت بر روند آن بحث و تبادل نظر صورت گرفت .


منبع مطلب: پورتال آموزش و پرورش کردستان
برچسب‌ها : ثبت نام,نظارت,بازرسی,سامانه,

27 مرداد 1399 - 1:32
نویسنده : | بازدید : 186

مسئول بسیج فرهنگیان کردستان از برگزاری جشنواره علمی پژوهشی ایده پردازی تعلیم و تربیت در دوران کرونا ویژه فرهنگیان و دانش آموزان استان خبرداد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، مومنی با اعلام این خبر گفت: جشنواره علمی و پژوهشی سازمان بسیج فرهنگیان به صورت سالانه و با هدف به کارگیری حداکثری از ظرفیت معلمان و فرهنگیان عزیز و به خصوص فرهنگیان بسیجی برگزار می‌گردد.

وی ادامه داد: فراخوان دوره شانزدهم این جشنواره که از اوایل مرداد ماه 1399 بصورت رسمی منتشر شد و همچنین محورهای اعلام شده از سوی شورای سیاستگذاری این جشنواره، مشخص می‌کند که دوره شانزدهم با تکیه مستقیم بر سند تحول آموزش و پرورش و با تفاوت‌هایی نسبت به گذشته برگزار می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه تجربه سنوات گذشته نشان می‌دهد فرهنگیان عزیز از ظرفیت‌های ارزشمند و نابی برخوردارند؛ خاطرنشان کرد: جهت استفاده بهینه و موثر از این ظرفیت‌ها، سازمان بسیج فرهنگیان امسال با کمک پرتال جامع و اینترنتی جشنواره به آدرس وب سایتwww.sci0-cob.irقصد دارد تمامی مراحل ثبت، ارزیابی، تحلیل و بکارگیری موثر این منابع ارزشمند را همچون سال گذشته ساماندهی و مدیریت کند.

وی در ادامه به اهداف جشنواره نیز اشاره کرد و کمک به دستگاه اصلی تعلیم و تربیت کشور در دوران کرونا و شرایط مشابه، شناسایی نقاط ضعف آموزش مجازی اجرا شده در سال تحصیلی 99-98 و راهکارهای رفع آن و احصاء تجربیات، ایده ها و راهکارها برای ارتقاء آموزش مجازی را از اهداف جشنواره برشمرد.

مومنی مهلت ارسال آثار را  تا پنجم شهریور ماه 99 دانست و گفت: زمان مراسم پایانی جشنواره متعاقباً اعلام می شود که در صورت استمرار کرونا، از طریق ارتباط تصویری(ویدئو کنفرانس) برگزار و از برگزیدگان نهایی جشنواره تجلیل می شود.

مسئول بسیج فرهنگیان استان در ادامه به مقررات و روش ثبت نام و شرکت در جشنواره نیز اشاره کرد که مهم ترین موارد به شرح ذیل می باشد:

  1. برای ثبت نام، در صفحه اصلی سایت جشنواره، روی کلمه «ثبت نام» کلیک نمایید.
  2. شناسه ملی خود را به عنوان نام کاربری وارد و سپس یک رمز عبور برای ورود به صفحه کاربری خود، انتخاب و درج نمایید و در نزد خود نگه دارید. اطلاعات خود را به طور کامل وارد نمایید تا پیام «عملیات ثبت با موقیت انجام شد» برای شما نمایش داده شود.
  3. پس از ثبت نام، مشخصات شما نمایش داده می شود؛ در صورت نیاز به ویرایش، در نوار بالا بر روی «ویرایش مشخصات» کلیک کنید و سپس در نوار بالای همان صفحه، بر روی «ارسال اثر» کلیک نمایید و وارد صفحه «بارگذاری و ارسال اثر» شوید.
  4. در صفحه «ارسال اثر»، ابتدا یک موضوع را انتخاب و سپس ایده یا تجربه خود را به صورت متن در (فرم بارگذاری اثر)، قرار دهید و در صورت داشتن فایل(عکس، ویدئو، صوت و ) در قسمت فایل پیوستی قرار دهید. توضیح: حداکثر حجم فایل پیوست10mb باید باشد.
  5. به ایده ها و تجاربی که حداقل امتیاز جشنواره را کسب نمایند گواهی پذیرش جشنواره اعطاء می شود.
  6. ایده ها و تجاربی که حداکثر امتیاز علمی را کسب نمایند گواهی نفرات برتر جشنواره اعطاء و ایده های آنان در کتاب چکیده آثار و ایده ها چاپ خواهد شد.
  7. ارسال ایده ها فقط از طریق سایت جشنواره امکان پذیر است. آثاری که به روشهای دیگر ارسال گردد قطعاً ترتیب اثر داده نخواهد شد.
  8. شرکت در جشنواره فقط به صورت انفرادی ممکن است. در حال حاضر امکان شرکت گروهی وجود ندارد.

منبع:پورتال آموزش و پرورش کردستان


برچسب‌ها : برگزاری,جشنواره,پردازی,تعلیم,تربیت,دوران,کرونا,

27 مرداد 1399 - 1:31
نویسنده : | بازدید : 232

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با صدور پیامی، فرارسیدن روز خبرنگار را به اصحاب رسانه و خبرنگاران پر تلاش استان تبریک گفت .

 به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان ، رشید قربانی با گرامیداشت  17 مرداد ، روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک گفت و از اهتمام، تلاش های شبانه روزی ، همکاری و همراهی خبرنگاران در اجرای برنامه های آموزش و پرورش استان تشکر کرد .

 متن پیام مدیر کل آموزش و پرورش کردستان به شرح ذیل است :

» ن والقلم و ما یسطرون «

17مرداد، روز پاسداشت زحمات بی‌وقفه انسان‌های خستگی ناپذیری است که با سلاح قلم در سرزمین آگاهی قدم برداشته و در جهت روشنگری و تنویر افکار عمومی تلاش می کنند. خبرنگاران طلایه داران جبهه آگاهی بخشی و عامل حضور بالنده و اثر بخش آحاد مردم در صحنه‌های سرنوشت ساز هستند و  روز خبرنگار، یادآور اراده و عمل مجاهدانه مردان و زنانی است که برای بازگویی حقیقت ، پرچم رسالت بزرگ اطلاع رسانی را بر دوش گرفته اند که این حضور فعالانه شایسته تقدیر و سپاس است .

  آموزش و پرورش با ذینفعان و مخاطبان گسترده و رسالت عظیم خود یعنی تعلیم و تربیت نسل آینده ساز، همواره به تعامل دو سویه و همکاری موثر اصحاب رسانه در عملیاتی کردن برنامه های خود نیازمند بوده و خبرنگاران فرهیخته نیز با همراهی  ارزشمند خود ، این دستگاه بزرگ را در اجرای برنامه های تحولی و سیاست های ابلاغی یاری می نمایند تا هر روز شاهد شکوفایی استعدادهای درخشان دانش آموزان این خطه از میهن اسلامی باشیم .   

با گرامیداشت 17 مرداد و یاد و خاطره شهدای عرصه رسانه و تبریک روز خبرنگار، همراهی و اهتمام مدیران محترم رسانه های گروهی استان و زحمات کلیه خبرنگاران تلاشگر و فعالان عرصه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در پوشش خبری فعالیت ها و انعکاس رویدادهای آموزش وپرورش استان را ارج نهاده ، از زحمات موثر همگان تقدیر و تشکر می نمایم .


منبع: پورتال آموزش و پرورش کردستان
برچسب‌ها : آموزش,پرورش,استان,کردستان,مناسبت,خبرنگار,پیام,

26 مرداد 1399 - 1:30
نویسنده : | بازدید : 192

با حضور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان، پنجمین نشست کارگروه استانی صندوق ذخیره فرهنگیان برگزار شد .

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان در این نشست که صبح امروز با حضور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان ، نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در کردستان و دیگر اعضای کارگروه برگزار شد، اهم اقدامات کارگروه استانی بررسی و راهکار های عملی در خصوص افزایش حق عضویت و جذب اعضای جدید مورد بررسی قرار گرفت .

مرادی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان در این نشست با اشاره به ابلاغیه استان به شهرستانها و مناطق و اعلام برنامه های کارگروه استانی صندوق ذخیره فرهنگیان ، خواستار عملیاتی شدن اقدامات شد .

وی هم چنین وضعیت عضویت فرهنگیان استان کردستان در صندوق ذخیره فرهنگیان را تشریح کرد و با بیان اینکه برای رسیدن به میانگین کشوری از نظر درصد عضویت و میزان سهم الشرکه نیاز به تلاش و اقدامات توجیهی است، گفت: در جلسات مدیران مدارس و شورای معلمان این موضوع باید تشریح و همکاران برای حضور حداکثری در صندوق ترغیب و تشویق شوند تا علاوه بر دریافت سهم دولت، از میزان سود سالانه صندوق نیز بهره مند شوند .

حسین علی محمدی نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در استان کردستان نیز در این نشست گزارشی از نتایج پیگیری مصوبات نشست قبل و اقدامات کارگروه استانی ارائه کرد و اظهار داشت : در این فاصله مکاتباتی با شهرستانها و مناطق به منظور پیگیری برنامه ها صورت گرفته است.

وی در ادامه به تشریح مصاحبه مدیر عامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان کشور در خصوص برنامه های این موسسه پرداخت و عملکرد صندوق ذخیره در خصوص سود سال های 97، 98 و پیش بینی سود 3 هزار میلیارد تومانی و هم چنین همکاری صندوق در تامین مسکن فرهنگیان، بهره برداری از پتروشیمی، بورس و ارائه کارت های اعتباری خرید تا سقف 50 میلیون تومان را ارائه کرد .

در ادامه این نشست اعضای کارگروه پیرامون راهکار های افزایش حق عضویت و جذب اعضای جدید بحث و تبادل نظر کردند و مقرر شد با دعوت از مسئولین صندوق ذخیره فرهنگیان و با حضور آنان ، نشست هم اندیشی در استان برگزار و طی جلسات مجازی ( ویدئو کنفرانس ) با حضور مدیران آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق تابعه استان ، برنامه های صندوق بررسی شود .

منبع:پورتال آموزش و پرورش کردستان


برچسب‌ها : پنجمین,کارگروه,صندوق,ذخیره,فرهنگیان,استان,کردستان,برگزار,

25 مرداد 1399 - 1:29
نویسنده : | بازدید : 197

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، معاونت آموزش متوسطه با هماهنگی و استفاده از شبکه آموزش سیما، در گامی جدید توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای دبیران متوسطه را در دستور کار قرار داده است.

به همین منظور این آموزش‌ها از سه‌شنبه 14 مردادماه از ساعت 14:30 آغاز خواهد شد.

این گام توسعه‌ای با هماهنگی مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی انجام می‌شود و معلمان با ثبت‌نام در سامانه LTMS  در دوره‌ها شرکت نموده و پس از دریافت امتیاز لازم در پایان دوره از گواهینامه‌های تخصصی بهره‌مند خواهند شد. دوره‌ها ۹۶ساعت تخصصی با تعریف جدید است و هیچ‌گونه همپوشانی با دوره‌های قبل ندارد.


منبع: پورتال آموزش و پرورش کردستان
برچسب‌ها : آموزش,معلمان,صدا و سیما,شبکه آموزش,

25 مرداد 1399 - 1:28
نویسنده : | بازدید : 180

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با تاکید بر اینکه اخذ هرگونه وجه به غیر از هزینه بیمه و کتاب های درسی در زمان ثبت نام مدارس مجاز نیست، از تعبیه بخش نظارت همگانی بر فرایند ثبت نام در سامانه پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش به منظور دریافت نظرات مردمی خبر داد .

 به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان ، رشید قربانی با اعلام این خبر گفت: با طراحی این سامانه ، وظیفه نظارتی را گسترده نموده ایم تا با ثبت نظارت همگانی بر فرایند ثبت نام و اخذ گزارشات مردمی، زمینه تکریم ارباب رجوع و صیانت از حقوق مردم بیش از پیش فراهم گردد .  

وی با اشاره به استقرار ستاد نظارت بر ثبت نام دانش آموزان در اداره کل و شهرستانها و مناطق تابعه استان ،گفت: این ستاد به منظور نظارت بر ثبت نام، رسیدگی به درخواست ها ، شکایات و پاسخگویی به سئوالات مردمی تشکیل و در سطح استان و شهرستان روند ثبت نام را رصد و به صورت روزانه مورد ارزیابی قرار می دهد .

 وی از نظارت حضوری و غیر حضوری بر  فرایند ثبت نام دانش آموزان در سطح استان و شهرستانها و مناطق خبر داد و گفت: بر اساس برنامه زمان بندی شده ، با حضور اعضای ستاد نظارت، روند ثبت نام دانش آموزان در مدارس رصد، پایش و مورد بررسی قرار می گیرد .

قربانی افزود : هم چنین به صورت غیر حضوری و الکترونیکی نیز از طریق سامانه نظارت و با تعبیه فرم های خود اظهاری و هم چنین بخش های ، ثبت گزارش مردمی و نظارت همگانی بر فرایند ثبت نام ، نحوه و کیفیت ثبت نام، برخورد عوامل اجرایی و آموزشی مدارس مورد ارزیابی قرار گرفته و با افراد خاطی برخورد قانونی صورت می گیرد .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان اخذ هر گونه وجه به غیر از هزینه بیمه و کتاب های درسی در زمان ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی و عادی را ممنوع اعلام کرد و گفت: این موضوع در مدارس خاص از جمله استعدادهای درخشان، شاهد، هیات امنایی، نمونه و مدارس غیر دولتی تابع ضوابط و شییوه نامه های ابلاغی است .

وی افزود : کمک های داوطلبانه مردمی به مدارس در طول سال تحصیلی و با رضایت اولیای گرامی خواهد بود و اجباری بر این موضوع نیست .

وی با بیان اینکه تنها برای ثبت نام دانش آموزان پایه های ورودی ( اول ابتدایی، هفتم و دهم ) نیاز به مراجعه حضوری والدین و دانش آموزان در مدارس است، اظهار داشت: بر اساس ابلاغیه صورت گرفته برای ثبت نام دانش آموزان میان پایه، الزامی به حضور والدین برای ثبت نام در مدارس نیست و مدارس مکلف هستند بدون حضور والدین نسبت به ثبت نام دانش آموزان اقدام نمایند .

رییس ستاد نظارت بر ثبت نام استان در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه سامانه پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش به نشانی http://shekayat.medu.ir  آمادگی دارد علاوه بر شکایات رسمی ، گزارش های مردمی را نیز دریافت و پیگیری کند، تصریح کرد: هم استانی های عزیز به خصوص والدین دانش آموزان می توانند با مراجعه به این بخش، نسبت به ثبت  گزارش مردمی اقدام نموده و بلافاصله این گزارش ها توسط ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت بررسی و به آنها رسیدگی خواهد شد .    

وی با اشاره به تعبیه بخش نظارت همگانی بر فرایند ثبت نام در سامانه پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش به نشانی http://shekayat.medu.ir  گفت: اولیای گرامی دانش آموزان با مراجعه به این بخش می توانند جهت ثبت گزارش مردمی در خصوص‌ وضعیت فرآیند ثبت نام دانش آموز‌خود، اظهار نظر نموده و بر اساس راهنمایی صورت گرفته به سئوالات پاسخ دهند . 

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در پایان با تاکید بر ضرورت تکریم مراجعین محترم در واحد های اداری و آموزشی، از کلیه کارکنان اداری و عوامل اجرایی و آموزشی مدارس استان خواست در هنگام حضور ارباب رجوع در ادارات و مدارس با سعه صدر و گشاده رویی پاسخگوی مراجعین محترم باشند و ضمن رسیدگی به درخواست آنها، راهنمایی های لازم را ارائه نمایند .

گفتنی است شماره تلفن مستقیم 33160210 ستاد نظارت بر ثبت نام دانش آموزان مستقر در اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش کردستان، آماده دریافت، نظرات، پیشنهادات، انتقادات و شکایات مردمی است . 



مأخذ:پورتال آموزش و پرورش کردستان


برچسب‌ها : هنگام,مدارس,نظارت,همگانی,فرآیند,سامانه,پاسخگویی,شکایات,آماده,دریافت,نظرات,مردمی,

24 مرداد 1399 - 1:27
نویسنده : | بازدید : 213


معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان از اعلام نتایج آزمون استخدامی مشمولین تبصره ۱۰ ماده ۱۷ آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر نهضت سواد آموزی خبر داد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، رمضان یوسفی با با اشاره به برگزاری این آزمون در 20 تیر ماه گذشته، گفت: داوطلبان آزمون داخلی آموزشیاران و آموزش‌دهندگان نهضت سـوادآموزی می توانند کارنـامه نتـایج اولیـه آزمون مذکور را بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به نشانیhttps://hrtc.ir/  مشاهده نمایند.

وی افزود: آموزشیاران و آموزش دهندگان سوادآموزی پس از ورود به پروفایل خود و وارد کردن کد ملی و کد رهگیری، به کارنامه خود دسترسی خواهند داشت.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گفت: تعداد ثبت‌نام ‌شدگان در این آزمون 623 نفر است که در صورت کسب نمره حدنصاب 50 درصد جهت دوره یک ساله به دانشگاه فرهنگیان معرفی می‌شوند.

یوسفی افزود: آن دسته از آموزش دهندگان و آموزشیارانی که مشمول قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف معلمان حق التدریس وآموزش دهندگان نهضت سوادآموزی مصوب 13 شهریور 97 مجلس شورای اسلامی شده و پرونده آنها به تایید کارگروه شهرستان، استان و سازمان نهضت سوادآموزی رسیده است، می توانستند در این آزمون شرکت نمایند.

منبع:پورتال آموزش و پرورش کردستان


برچسب‌ها : نتایج,آزمون,استخدامی,آموزش,دهندگان,آموزشیاران,سوادآموزی,اعلام,

پنجشنبه 23 مرداد 1399 - 1:17
نویسنده : | بازدید : 196

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: همزمان با شروع آزمون های ورودی پایه های هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان در سراسر کشور، امسال 5 هزار و 791 دانش آموز استان در این آزمون با هم رقابت می کنند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان صبح امروز به همراه رئیس اداره سنجش استان در بازدید از حوزه آزمونی دبیرستان شهید بهشتی، فرزانگان و ابرار ناحیه دو سنندج  با اعلام این خبر گفت: سنجش و پذیرش ورودی پایه هفتم ساعت 9 صبح امروز پنجشنبه 9 مرداد ماه وآزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان روز فردا جمعه 10 مردادماه 99 خواهد بود.

قربانی با بیان اینکه 5 هزار و 791 دانش آموز استان در آزمون مدارس استعدادهای درخشان با هم رقابت خواهند کرد گفت: از این تعداد، سه هزار و 773 دانش آموز ورودی پایه هفتم و دو هزار و 18 نفر نیز دانش آموز ورودی پایه دهم می باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در ادامه بر فراهم آوردن مقدمات حضور به موقع داوطلبان در محل برگزاری، نظارت بر حسن انجام و تامین امنیت آزمون ها تاکید کرد.

وی با بیان اینکه آزمون ورودی پایه های هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان در 49 حوزه آزمونی برگزار می شود؛گفت: این آزمون با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.

قربانی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبین آزمون استعدادهای درخشان، خاطرنشان کرد: نتایج آزمون مدارس استعدادهای درخشان بزودی اعلام خواهد شد.

شایان ذکر است دانش آموزان شرکت کننده در آزمون ورودی پایه های هفتم می توانند تا ساعت 9 صبح امروز پنجشنبه 9 مرداد ماه و دانش آموزان ورودی پایه دهم نیز تا ساعت 9 صبح فردا جمعه 10 مرداد ماه 99 با مراجعه به سایت http://hoosh.medu.ir نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه و پرداخت هزینه آزمون  اقدام نمایند و نتایج آزمون نیز از طریق همین سایت متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع:پورتال آموزش و پرورش کردستان


برچسب‌ها : برگزاری,آزمون,ورودی,مدارس,استعدادهای,درخشان,استان,کردستان,

پنجشنبه 23 مرداد 1399 - 1:16
نویسنده : | بازدید : 211

رئیس امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش کردستان، شرایط و نحوه ثبت نام فرهنگیان متقاضی نقل و انتقال اضطراری برون استانی برای سال تحصیلی1399-1400را اعلام کرد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، افشار آزادی رئیس امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش استان با اعلام این خبر گفت: متقاضیان از 7 لغایت 15 مرداد ماه 99 می توانند در سامانه انتقالات به نشانی اینترنتی http://profile.medu.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام و مدارک و مستندات لازم را به امور اداری شهرستان و منطقه مبدا خود تحویل دهند.

آزادی خاطرنشان کرد: فرایند نقل و انتقال اضطراری طبق روال سال گذشته با موافقت اداره آموزش و پرورش منطقه مبدا، اداره کل آموزش و پرورش استان مبدا، اداره کل آموزش و پرورش استان مقصد و تایید نهایی ستاد وزارت متبوع از طریق زیر سامانه نقل و انتقال در سامانه جامع انسانی به آدرس hrm.medu.ir  صرفا به صورت موقت انجام می گیرد.

وی شرط انتقال موقت را دارا بودن حداقل 2 سال سابقه خدمت رسمی تمام وقت در مناطق آموزش و پرورش تا تاریخ 31 شهریورماه 99 به موجب حکم کارگزینی برای مستخدمین رسمی و آزمایشی و پیمانی دانست.

رئیس امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش کردستان تاکید کرد: موافقت با تقاضای فرهنگیان صرفا با رعایت جداول نیاز و عدم نیاز امکان پذیر می باشد.


منبع : پورتال آموزش و پرورش کردستان
برچسب‌ها : شرایط,ضوابط,انتقال,اضطراری,استانی,فرهنگیان,اعلام,

پنجشنبه 23 مرداد 1399 - 1:16
نویسنده : | بازدید : 198

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان گفت: براساس آخرین آمار تعداد 241 هزار و 746  دانش آموز دوره های تحصیلی مدارس دولتی و غیردولتی استان به صورت سیستمی در سامانه سناد ثبت نام کرده اند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، طالب محمدی با اعلام این خبر گفت: براساس آخرین گزارش دریافتی از سامانه سناد، تا پایان روز دوشنبه ششم مردادماه 99، نزدیک به 80 درصد از دانش آموزان استان در سامانه سناد ثبت نام کرده اند.

محمدی ادامه داد: براساس این گزارش در دوره ابتدایی 153 هزار و 288 دانش آموز واجد شرایط، در دوره اول متوسطه 58 هزار و 813 نفر و در دوره متوسطه دوم 28 هزار و 596 نفر ثبت نام کرده اند .

وی افزود: همچنین تعداد 827 نفر از دانش آموزان با نیازهای ویژه و 222 نفر از نوآموزان پیش دبستانی ثبت نام شده اند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی 1399-1400 از خردادماه آغاز شده و دانش آموزان باید برابر مهلت اعلام شده نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند؛ گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 300 هزار نفر در سامانه سناد ثبت نام کنند .

وی گفت: ثبت نام دانش آموزان دوره متوسطه دوم ( نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش) باتوجه به انجام فرایند هدایت تحصیلی دیرتر آغاز شده است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان در پایان خاطرنشان کرد: باتوجه به آغاز سال تحصیلی از 15 شهریورماه 99،  تسریع در ثبت نام دانش آموزان مورد تاکید است.

منبع:پورتال آموزش و پرورش کردستان


برچسب‌ها : ثبت نام,دانش آموز,قزوین,

پنجشنبه 23 مرداد 1399 - 1:16
نویسنده : | بازدید : 200

در پایان هر هفته، برنامه «اخبار آموزش‌وپرورش در هفته‌ای که گذشت» از طریق شبکه «شاد» ارائه می‌شود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، در راستای اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف، مهم‌ترین اتفاقات و برنامه‌های انجام ‌شده در وزارت آموزش‌وپرورش در برنامه‌ای تصویری با نام «آموزش‌وپرورش در هفته‌ای که گذشت» عصر چهارشنبه هر هفته تهیه و فایل تصویری آن برای استفاده مخاطبان در بستر شبکه آموزشی دانش آموزان «شاد» بارگذاری می‌شود.

گفتنی است؛ این برنامه توسط مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌و پرورش تهیه و تولید می‌شود و در آن به مهم‌ترین رویدادهای هفته مربوط به اجرای طرح‌ها و همچنین تبیین برنامه‌های آموزش ‌و پرورش به‌صورت خلاصه و تیتر وار می پردازد.


منبع مطلب: پورتال آموزش و پرورش کردستان
برچسب‌ها : اخبار,«آموزش‌وپرورش,هفته‌ای,گذشت»,شبکه شاد,

پنجشنبه 23 مرداد 1399 - 1:15
نویسنده : | بازدید : 168


بخشنامه جذب سرباز طلبه برای سال تحصیلی1400-1399 به استان‌ها ابلاغ شد و در این بخشنامه تاکید شده است اولویت خدمت وظیفه این افراد در آموزش و پرورش، به منظور فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی و تدریس درس پرورشی است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در اجرای مصوبه فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر تسری مقررات خدمت وظیفه روحانیون در امور علمی، فرهنگی و تبلیغی در وزارت آموزش و پرورش و با توجه به مجوز شماره 74/215/1/2213 مورخ 6 اردیبهشت1399 ستاد کل نیروهای مسلح و نامه شماره1941 مورخ 13 خرداد 1399مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در نظر است همانند سنوات گذشته جمعی از روحانیون، دوران خدمت وظیفه خود را در فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و امور فرهنگی به انجام برسانند.

شرایط فردی که طلاب ببه شرح زیر است:

1-    دارا بودن کد فعال در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه

2-   برخورداری از توانایی جسمی لازم برای انجام ماموریت‌های محوله

3-   تعهد به انجام ماموریت‌های محوله در طول دوران خدمت سربازی

4-    ملبس بودن به لباس روحانیت و تعهد به رعایت سایر شئونات روحانیت

5-    دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی سطح یک حوزه

و از جمله ضوابط این طرح می‌توان به اولویت خدمت وظیفه این افراد در آموزش و پرورش، به منظور فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی و تدریس درس پرورشی اشاره کرد.

همچنین اولویت محل خدمت این افراد مدارس با نیازهای خاص فرهنگی – تربیت و مدارس شبانه روزی و مناطق محروم خواهد بود.

مدت خدمت وظیفه در آموزش و پرورش 24 ماه است و برای افرادی که در بین سال تحصیلی منتزع شده و یا مرتکب غیبت غیرموجه ( بیشتر از یک ماه) گردند، گواهی انجام وظیفه صادر نمی‌شود.

انجام خدمت وظیفه براساس این بخشنامه، صرفا محدود به مدت یاد شده می‌باشد و با انقضای آن می‌بایست از ادامه خدمت جلوگیری به عمل آید؛ در ضمن انجام خدمت وظیفه هیچ گونه حق استخدامی برای افراد ایجاد نخواد کرد.

به کارگیری مشمولین در شهرهای قم، مشهد و اصفهان مجاز نبوده و امکان صدور ابلاغ برای آنان در مناطق فوق مقدور نمی‌باشد ضمنا تعیین محل خدمت سربازان طلبه می‌بایست خارج از محل اشتغال به تحصیل آنان باشد.

متن بخشنامه

منبع: پورتال آموزش و پرورش کردستان
http://medu.ir/fa/news/item/1231281/%d8%a7%d8%a8%d9%84%d8%a7%d8%ba-%d8%a8%d8%ae%d8%b4%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%ac%d8%b0%d8%a8-%d8%b3%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b2-%d8%b7%d9%84%d8%a8%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%84-%d8%aa?ocode=90580000
برچسب‌ها : ابلاغ,بخشنامه,سرباز,تحصیلی,1400,1399,

پنجشنبه 23 مرداد 1399 - 1:14
قدرت گرفته از نیلوبلاگ